sobota, 9 lutego 2019

Kolorowa sałatka z kuskusem

Odkąd pierwszy raz spróbowałam kaszy kuskus,
pokochałam ją miłością wielką.
Jest bardzo smacznym dodatkiem do sałatek czy obiadu.
Smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno.
No i jej chyba największa zaleta - wystarczy ją zalać wrzątkiem/bulionem
i po 5 minutach jest gotowa.
Niedawno przygotowałam bardzo prostą, kolorową sałatkę
z dodatkiem kaszy kuskus,  kolorowych papryk i zielonego ogórka.
Jeśli sałatka ma stanowić osobny posiłek
można do niej dodać wędzonego/pieczonego kurczaka.
Moja była dodatkiem do grillowanego mięsa,
więc oczywiście kurczaka już do niej nie dodawałam. 



Składniki:
3/4 szklanki kaszy kuskus,
3/4 szklanki bulionu/wrzątku,
pół czerwonej papryki,
pół żółtej papryki,
pół zielonej papryki,
2 zielone ogórki (krótkie, jeśli długi to 1),
2-3 łyżki majonezu,
sól, pieprz do smaku.


Kuskus zalać osolonym wrzątkiem/bulionem,
tak żeby wody było 1 cm więcej niż kaszy.
Przykryć i odstawić na 5 minut.
W międzyczasie pokroić w kostkę papryki i ogórki.
Przestudzony kuskus przełożyć do miseczki, dodać warzywa,
majonez, sól i pieprz do smaku.
Wymieszać i gotowe.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz