wtorek, 1 stycznia 2019

Jajka w kokilkach

Kiedyś nie lubiłam jadać wczesnych śniadań, 
wychodziłam z domu wypijając tyko kawę lub herbatę, 
śniadanie zjadałam w pracy.
Ale jest tyle różnych, pysznych potraw śniadaniowych, 
które można przygotować tylko w domu, 
bo potrzebny jest piekarnik, kuchenka, toster
i to wszystko mnie omijało. 
Zmieniłam więc swoje przyzwyczajenia 
i teraz nie wychodzę z domu bez śniadania.
Do moich faworytów śniadaniowych należy bruschetta 
z pachnącym latem pomidorem lub jajka pod różną postacią.
Dziś zaserwowałam jajka w kokilkach - są łatwe i szybkie w przygotowaniu, 
spokojnie można je zrobić nawet w tygodniu, 
gdy nie mamy zbyt dużo czasu przed pracą.
A po imprezowych szaleństwach takie śniadanie dostarczy nam energii
do działania.


Składniki (na 2 porcje):
2 jajka,
3-4 pieczarki,
1 cebula,
2-4 plasterki szynki,
trochę żółtego sera,
sól, pieprz do smaku,
masło,
szczypiorek.


Cebulę, pieczarki i szynkę pokroić w kostkę i przesmażyć na maśle.
Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Kokilki wysmarować odrobiną masła, 
nałożyć masę cebulowo-pieczarkowo-szynkową, posypać startym serem, 
na wierzch delikatnie wbić jajko, uważając żeby nie rozlać żółtka. 
Posypać solą i pieprzem i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni 
na 10-15 minut. 
Trzeba pilnować żeby biało było ścięte, a żółtko półpłynne.
Po wyjęciu z piekarnika posypać szczypiorkiem.

Smacznego i miłego dnia.
I oczyiście Szczęśliwego Nowego Roku 2019!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz